تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم

در اين وبلاگ اقداماتي كه متقاضيان بايد براي مهاجرت انجام دهند را بيان خواهيم كرد.

تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم

۱۱ بازديد

ممكن است اين سؤال براي كساني كه به منظور تفريح و گردش به كانادا مسافرت مي‌كنند، پيش بيايد كه آيا تبديل ويزاي مولتي كانادا به ويزاي اقامت دائم امكان پذير است؟ و اگر اينچنين باشد، چگونه و از چه راه‌هايي براي آن مي‌توان اقدام نمود؟ در اين مطلب به سؤالات مربوط به اين موضوع پاسخ داده خواهد شد و شرايط تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت را نيز توضيح خواهيم داد.

متقاضيان مهاجرت به كانادا، مي‌توانند از طريق ويزاي ويزيتوري كه همان ويزاي توريستي كانادا است، به اين كشور سفر كنند و از حضور موقت در اين كشور، جهت تسهيل راه‌هايي كه منجر به اخذ اقامت دائم كانادا مي‌شود،بهره‌مند شوند.

اشخاصي كه با اجازه موقت حضور در كانادا و با قصد صرفاً توريستي وارد اين كشور مي­شوند، اجازه اشتغال به كار يا تحصيل را ندارند اما مي­توانند از آن براي تبديل ويزاي مولتي به ويزاي كار يا تبديل ويزاي مولتي به ويزاي تحصيلي و يا تبديل ويزاي مولتي به اقامت دائم از طريق كسب و كار و سرمايه­گذاري در اين كشور استفاده نمايند و در مسير حركت به سمت اقامت دائم كانادا حركت كنند.

بر اساس قوانين و ضوابط سخت­گيرانه­اي كه دولت كانادا در سال‌هاي اخير براي جلوگيري از سوء استفاده برخي مهاجران پياده كرده است، شرايط براي تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت بسيار سخت و دشوار شده است.

اگر فردي از طريق ويزاي توريستي به اين كشور سفر ­مي‌كند، شرايط تبديل ويزاي مولتي به اقامت روندي  بسيار سخت و طولاني خواهد شد اما غيرممكن نيست. در چنين مواردي اگر متقاضيان از شرايط و نحوه اقدام براي ويزا اطلاع كافي نداشته باشند، عملا هيچ شانسي براي اخذ ويزاي اقامت دائم كانادا نخواهند داشت.

 

شرايط تبديل ويزاي مولتي به اقامت

همانطور كه قبلا هم گفته شد، تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت فرايندي طولاني و داراي شرايط دشواري است كه متقاضيان بايد از نظر دولت كانادا داراي آن شرايط باشند تا بتوانند اقامت دائم را دريافت نمايند.

چند روش براي تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم وجود دارد كه مي‌توان از تبديل ويزاي مولتي به تحصيلي و يا تبديل ويزاي مولتي به ويزاي كار نام برد.  

متقاضيان در بعضي موارد و تحت شرايطي خاص مثل احراز وضعيت پناهندگي مي­توانند براي اخذ ويزاي دائم اقدام كنند ولي با تدابيري كه دولت كانادا در سال­هاي اخير اتخاذ كرده، عملا اقدام از اين راه غيرممكن است و كه اين روش به هيچ وجه پيشنهاد نمي‌شود.

 

 

 

نحوه تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم  

همانطور كه در قبلا گفته شد، چندين روش براي تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم وجود دارد كه در زير آنها مورد بررسي قرار مي­دهيم

 

 

1- تبديل ويزاي مولتي به ويزاي كار

اولين گزينه­اي كه براي تبديل ويزاي توريستي به اقامت دائم مي­توانيد بررسي كنيد، ويزاي كار كانادا است. دولت كانادا به متقاضياني كه شرايط اشتغال را داشته باشند، اجازه كار در اين كشور را داده و از اين طريق به آنها ويزاي كار مي­دهد. در بسياري از موارد، اخذ مجوز كار، اولين گام براي دريافت اقامت دائم كانادا به حساب مي‌آيد.

از آنجا كه متقاضيان براي دريافت ويزاي كار بايد از طرف يك كارفرما، پيشنهاد كار براي استخدام شدن را داشته باشند، مي‌توانند در زماني كه به عنوان بازديد­كننده و توريست در كانادا حضور دارند، فرصت­هاي شغلي و ارگان‌هاي خواهان نيروي كار را بررسي و با كارفرمايان شركت­ها و صاحبان كسب و كار، در خصوص اشتغال مذاكره نمايند.

نكته بسيار مهمي كه بايد به آن توجه داشت، اين است كه قبل از دريافت پيشنهاد شغلي و بستن قرارداد با كارفرما، شغل پيشنهادي متقاضي بايد به مدت 15 تا 30 روز، بسته به نظر اداره ارزيابي كار كانادا، در جرايد و روزنامه­هاي كانادا آگهي شده باشد.

در اين مدت، اگر فردي كه مقيم كانادا يا شهروند كانادا باشد، براي اين سمت شغلي يافت نشد، كارفرما مي­تواند با دريافت مجوز از اين اداره، اقدام به بستن قرارداد نمايد و اين در صورتي است كه پيش از آن كارفرما بايد اثبات كرده باشد فرد مناسبي را جهت اين شغل پيدا نكرده است.

با اين حال، متقاضي مجبور خواهد بود كه به كشور خود بازگردد زيرا دريافت ويزاي كار از نظر زماني يك روند طولاني را بايد طي كند.

 

2- تبديل ويزاي مولتي كانادا به تحصيلي 

گزينه بعدي كه مي­توانيد از طريق آن براي تبديل ويزاي مولتي به ويزاي اقامت اقدام كنيد، ويزاي تحصيلي كانادا است.

اگر فردي مايل به ادامه تحصيل باشد، اين روش گزينه بسيار خوبي است. كشور كانادا داراي چندين دانشگاه معتبر در سطح جهاني با رتبه هاي بالا مي­باشد كه دريافت مدرك از يكي از اين دانشگاه­ها، تا حد بسيار زيادي مي­تواند در آينده به حرفه شخص كمك كند.

 براي دريافت ويزاي تحصيلي ، متقاضي بايد پذيرش دانشگاهي كه  قصد تحصيل در آن دارد را داشته باشيد. به همين منظور هنگامي كه فرد به عنوان بازديدكننده و توريست در كانادا حضور دارد، با توجه به رشته­اي كه به آن علاقه دارد، دانشگاه­هاي مختلف را مورد بررسي قرار دهد و پس از انتخاب دانشگاه، اقدام به اخذ پذيرش دانشگاه نمايد. اگر از طرف دانشگاه پذيرفته شد، مي­تواند براي دريافت ويزاي تحصيلي اقدام نمايد.

كساني كه مي­خواهند براي يك دوره كوتاه (6ماه يا كمتر) در كانادا تحصيل كنند، نيازي به ويزاي تحصيلي يا مجوز براي تحصيل ندارند و مي­توانند از همان ويزاي توريستي استفاده كنند.

ولي كساني كه براي دوره طولاني مدت (بيشتر از 6ماه) مي­خواهند در كانادا مشغول به تحصيل شوند، بايد از دانشگاه يا يك مؤسسه آموزشي منتخب كه اصطلاحاً DLI ناميده مي­شود، پذيرش بگيرند. در واقع اين دانشگاه‌ها و مؤسسات مورد تأييد دولت كانادا براي پذيرش دانشجويان بين المللي مي­باشد.

 

ملزومات گرفتن ويزاي تحصيلي

1-      گرفتن نامه پذيرش از دانشگاهي كه قصد تحصيل در آن را داريد.

2-      گرفتن مجوز تحصيل از اداره مهاجرت كانادا

براي گرفتن مجوز تحصيل متقاضي بايد شماره DLI دانشگاه مورد نظر خود را به اداره مهاجرت كانادا ارائه كند. شماره DLI، شماره مؤسسه آموزشي منتخبي است كه با حرف O شروع مي­شود و بر روي فرم درخواست مجوز تحصيل درج مي­گردد.

همچنين فرد متقاضي مي‌تواند نسبت به معدل از امتياز scholarship استفاده كرده و از دانشگاه مورد نظر بابت هزينه‌هاي دانشگاه تخفيف دريافت نمايد.

در مقطع كارشناسي اگر GPA بالاي 3 باشد، تا 18900 دلار و اگر GPA زير 3 باشد، تا 8000 دلار و در مقطع كارشناسي ارشد تا 10000 دلار مي‌توان از امتياز scholarship بهره‌مند شد.

در اين روش نيز همانند روش بالا، ممكن است فرد مجبور به بازگشت به كشور خود باشد چون روند اين فرايند نيز زمان بر و طولاني خواهد بود.

 

3- ايجاد كسب و كار و سرمايه‌گذاري

تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت دائم در اين روش به اين صورت است كه اگر شخصي علاقه‌مند به ايجاد اشتغال يا سرمايه گذاري در كانادا باشد، مي‌تواند در زماني كه به عنوان بازديدكننده و توريست در كانادا حضور دارد، اقدامات اوليه اين كار را انجام دهد. هر استان كانادا قوانين و ضوابط خاص خودشان را در اين زمينه دارند.

 اين روش نيز مانند روش‌هاي ديگر فرايندي طولاني را طي مي‌كند تا ويزاي اقامت دائم را از اين طريق دريافت نمايد.

 

4- ازدواج كردن با شخص مقيم يا شهروند كانادا

در اين روش براي تبديل ويزاي مولتي كانادا به اقامت، شخص مي‌تواند  در زماني كه به عنوان بازديدكننده و توريست در كشور كانادا حضور دارد، با شخصي كه اقامت دائم كانادا را دارد يا شهروند كانادا محسوب مي‌شود، ازدواج كند.

اين اتفاق بايد در كشور كانادا يا كشوري بجز كشور شما اتفاق بيفتد. هنگامي كه اين ازدواج اتفاق افتاد، فرد توسط همسر خود در كلاس حمايت مالي خانواده يا اسپانسرشيپ تحت حمايت مالي قرار مي‌گيرد.

البته بايد اين نكته را هم در نظر داشت كه تا زماني كه اسپانسرشيپ بودن همسر تأييد نشود، او نمي­تواند جهت حمايت مالي اقدام كند. به دليل سوء استفاده­هاي زيادي كه با اين روش انجام شده است، دولت كانادا اقدامات سخت­گيرانه­تري اعمال كرده است و به اين راحتي نمي­توان اقامت دائم كانادا از اين طريق را دريافت نمود. پس تنها ابراز علاقه و ارائه سند ازدواج كافي نيست.

فرد متقاضي بايد به دولت كانادا اثبات كند كه اين ازدواج به صورت قانوني اتفاق افتاده است و هيچ سوء نيتي ندارد. براي اثبات اين امر به اسناد و مدارك زيادي نياز است. به طور مثال لازم است پيام ها، چت‌ها و مكالماتي كه از زمان آشنايي تا ازدواج با هم داشته­اند را ارائه دهند.

ازدواج بايد براي دولت كانادا قابل قبول باشد. افراد بسياري براي اخذ اقامت دائم كانادا، اقدام به ازدواج سوري مي‌نمايند كه اين براي دولت كانادا قابل پذيرش نيست و باعث ريجكتي مي‌گردد.

تمامي مداركي كه اثبات مي‌كند اين ازدواج واقعي و قانوني است و بدون هيچ سوء نيتي انجام شده است، توسط دولت كانادا بررسي مي‌شود. به همين منظور ممكن است اخذ ويزاي دائم كانادا فرايند طولاني را سپري كند.

 

 

اميدواريم كه تا اينجا توانسته باشيم شما را در امر تبديل ويزاي مولتي به اقامت و روش‌هاي آن راهنمايي كرده باشيم.

 

 

 

 

https://hamimohajer.com/immigration/usa/dv-lottery/warning

https://greencard-lottery.ir/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.